Monday, January 5, 2009

PALESTIN YANG DILUPAKAN.....

Palestin merupakan isu yang kini telah dilupakan. Palestin yang sepatutnya ada di hati orang yang beriman telah dilupakan oleh ramai golongan manusia. Bisikan dari hati ke akal terhadap isu Palestin bagaikan tiada. Hati seolah-olah tiada rasa cinta kepada saudaranya yang berjuang (Mujahidin). Akal fikiran seolah-olah tidak mahu mengetahui hakikat jihad.

Kita tidak mahu mengenali hakikat buminya, rakyatnya, dan sejarahnya, apatah lagi mengenali sebab-sebab kemasukan Israel Laknatullah yang membawa besi-besi dan api mereka untuk membakar umat Islam yang mulia.

Telinga kita berkata “TIDAK” apabila diceritakan realiti dan sejarah perjuangan jihad Islam sejak dari mula dan mengapa bermula. Mata tidak ingin memandang wawancara dengan pemimpin-pemimpin jihad Islam, apatah lagi mengenai negara-negara yang perlu diketahui oleh setiap umat Islam sehubungan dengan jihad di Palestin.

Tidak ingin sesekali kita membuka mata hati untuk mendengar mengenai semaraknya semangat, harapan, dan cita-cita ke arah kemenangan. Air mata tidak pernah berlinangan apabila melihat dengan mata kepala kita akan jenayah-jenayah dan kezaliman tentera Israel serta penyembelihan yang dilakukan mereka. Air mata tidak pernah bercucuran ketika mengetahui keadaan saudara-saudara kita, para mujahidin di Palestin. Kewajipan berjihad dari tangisan jiwa kepada realiti jihad yang sebenar bagaikan tiada dalam sanubari kita.

Kita terlupa mengenai hati-hati Mujahidin yang penuh keimanan di Palestin. Kita biarkan sahaja tulang-tulang umat Islam yang berselerakan disiat-siat oleh bom Israel. Kita biarkan jasad-jasad anak kecil yang dibakar oleh senjata dan kedengkian Israel. Kita biarkan bayi-bayi yang dirampas oleh kedengkian Israel dari pelukan ibu yang menyayanginya supaya disusukan oleh tentera-tentera Iblis oleh kepahitan atheis (golongan yang tidak mempercayai adanya Tuhan) serta diselimutkan dengan kasih “Missionary Yahudi” (pendakyah-pendakyah) dan paderi-paderi. Kita biarkan muslimat-muslimat kita dicincang-cincang ataupun dirogol selepas dibunuh.

Duhai umat Islam yang sedang tidur dan terus tidur, warkah ini kutuskan buat kalian. Sekiranya kita ingin terus tertidur, ingatlah musuh-musuh sedang berjaga. Mereka telah sampai ke katil-katil pembaringan umat Islam di Palestin. Andai kalian ingin terus tidur, kelak mereka akan sampai ke katil-katil kalian. Lena kita membuatkan kuffar berebut-rebut hendak menguasai kita. Bangkitlah duhai insan dari tidur lenamu yang begitu lama. Kibarkanlah bendera kebenaran. Takbir!!! ALLAHU AKBAR!!!

1 comments:

Nurulfazlina Ain Rasol said...

Tahniah atas tulisan yang baik.... Harap istiqamah dalam menyampaikan risalah dakwah....

Mahasiswa Pendidik Pencetus Revolusi

Mahasiswa Pendidik Pencetus Revolusi

Dulu, Kini dan Selamanya...

Dulu, Kini dan Selamanya...

### salam ukhwah ###....

My Photo
Mujahideen
Dilahirkan pada 30 Ogos 1984, anak ke 2 dr 6 adik bradik. sekarang menuntut di Universiti Pentarbiyahan Syuhada' Islam,program pendidikan moral. erm...stakat tu je kot :-) "kadangkala kite perlu menangis supaya kite sedar hidup ini bukan sekadar utk ketawa, namun, kite juga perlu ketawa, supaya kite sedar betapa bernilainya setitis air mata...."
View my complete profile

MUTIARA KATA

Menurut perspektif Islam, wanita adalah pelengkap kepada lelaki, sekali gus memelihara keseimbangan ciptaan Allah s.w.t. Malah Rasulullah s.a.w memartabatkan kaum wanita pada kaca mata Islam sebagai perhiasan dunia yang paling indah dan unik. Ini sebagaimana sabda Baginda bermaksud: "Dunia ini penuh perhiasan dan perhiasan yang paling indah ialah wanita yang solehah." - (Riwayat Muslim)

bicara siswa

Followers

Nasyid FM

Template by - Abdul Munir - 2008 - layout4all