Sunday, December 21, 2008

CINTAILAH ALLAH.......

Bismillalhirrahmannirrahim.....

Alhmdulillah....syukur kpd Allah swt kerana masih lagi melanjutkan usia dan memberi peluang kepada ana untuk berkongsi pendapat dalam ruangan blog yg serba dhaif ini. Rasanya sudah lama ana tidak mengisi ruangan ini disebabkan kesihatan yang tidak begitu mengizinkan. Namun begitu, ana tetap bersyukur pada Allah dengan ujian yang diberi, setidak-tidaknya ana dapat muhasabah diri betapa dhaifnya diri ini apabila berhadapan dengan ujian Allah. Benarlah firman Allah SWT ”jangan sangka kamu sudah beriman sebelum datang kepada kamu ujian sebagaimana umat-umat yang terdahulu diuji”.Mungkin diwaktu sihat, ana kurang zikrullah, sebab tu Allah datangkan penyakit, supaya ana dapat ingatkan DIA balik. Apapun setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya. Sebagai hamba Allah, kite perlu sentiasa bersangka baik dengan Allah walau dalam apa keadaan sekalipun, samaada dalam keadaan senang atau susah, sihat atau sakit. Pada ruangan kali ini ana trasa ingin berkongsi tentang CINTA ALLAH. Adakah layak diri ini untuk mendapat CINTA ALLAH???????????????

Biasanya mencintai makhluk itu sangat berpeluang untuk kita menemui kehilangan. Kebersamaan dengan makhluk juga akan berpeluang mengalami perpisahan. Hanya cinta kepada Allah yang tidak berlaku sedemikian. Jika kita mencintai seseorang ada dua kemungkinan akan berlaku samaada diterima atau ditolak. Jika ditolak pasti sakit rasanya. Namun jika kita mencintai Allah pasti cinta kita akan diterima. Jika kita mencintai Allah, kita tidak akan pernah merasa kehilangan. Hal ini disebabkan tidak akan ada yang merebut Allah yang kita cintai itu daripada hati kita. Tidak akan ada yang akan merampas Allah. Jika kita bermesraan dengan Allah, hidup bersama Allah, kita tidak akan pernah berpisah denganNYA. Allah akan setia menyintai kita. Allah tidak akan berpisah daripada kita. Kecuali jika kita sendiri yang berpisah dariNYA. Cinta yang paling membahagiakan dan menyembuhkan adalah CINTA kepada ALLAH ’Azza wa jalla. Hanya insan yang pernah merasai sahaja yang betul2 memahami tentang kemanisan dan kelazatan CINTA ILAHI. Apa bangganya kita mendapatkan cinta dan seorang yang kita damba, namun kita kehilangan cinta ALLAH azza wa jalla. Apa bangganya? Sama-samalah kita fikirkan dan renungkan... Mudah-mudahan CINTA ALLAH menjadi milik kita. Ameen....


1 comments:

محمد حزريق said...

salam ukhuwwah fillah,..takbirrrr

Mahasiswa Pendidik Pencetus Revolusi

Mahasiswa Pendidik Pencetus Revolusi

Dulu, Kini dan Selamanya...

Dulu, Kini dan Selamanya...

### salam ukhwah ###....

My Photo
Mujahideen
Dilahirkan pada 30 Ogos 1984, anak ke 2 dr 6 adik bradik. sekarang menuntut di Universiti Pentarbiyahan Syuhada' Islam,program pendidikan moral. erm...stakat tu je kot :-) "kadangkala kite perlu menangis supaya kite sedar hidup ini bukan sekadar utk ketawa, namun, kite juga perlu ketawa, supaya kite sedar betapa bernilainya setitis air mata...."
View my complete profile

MUTIARA KATA

Menurut perspektif Islam, wanita adalah pelengkap kepada lelaki, sekali gus memelihara keseimbangan ciptaan Allah s.w.t. Malah Rasulullah s.a.w memartabatkan kaum wanita pada kaca mata Islam sebagai perhiasan dunia yang paling indah dan unik. Ini sebagaimana sabda Baginda bermaksud: "Dunia ini penuh perhiasan dan perhiasan yang paling indah ialah wanita yang solehah." - (Riwayat Muslim)

bicara siswa

Followers

Nasyid FM

Template by - Abdul Munir - 2008 - layout4all