Monday, June 20, 2011

Sedang Mencari Sumber Kekuatan...

Bismillah hirrahman nirrahim....
Segala puji hanya untuk Allah Tuhan sekalian alam, selawat dan salam buat junjungan besar Rasulullah s.a.w serta buat para sahabat baginda r.a,

Ntah mengapa, tiba-tiba pagi ini hati yang kecil ini teringin menaip sesuatu di ruangan blog ini yang sudah lama tidak di postkan dengan artikel-artikel terbaru, mgkin kesibukan yg mengahalang untuk diri ini meneruskan penulisan. Walaubagaimanapun syukur alhamdulillah, pagi ini diberikan kekuatan oleh Allah untuk menulis sebagai santapan rohani bagi hati yang sudah kering dengan ilmu2 agama.

Setiap hari apabila duduk termenung dan muhasabah, diriku sentiasa tertanya-tanya apakah yang aku mahukan dalam kehidupan ini. Mungkin terlalu rindu dengan kehidupan yang lalu, yang penuh dengan pengsian rohani daripada adik2 pelajar tahfiz. Walaupun mereka masih kecil, namun bibir mereka tidak lekang dengan zikrullah. Terasa kerdil diri ini bila berhadapan dengan Ilahi, terlalu rindu untuk mengecapi kemanisan iman yang telah dirasai sebelum ini.

Kehidupan yang mencabar selalu menuntut mujahadah yang tinggi. namun, persekitaran yang tidak sihat kadangkala boleh menghakis keimanan dalam diri, malahan boleh membuat kita menjadi beku untuk bergerak kerja untuk Islam. Mana mungkin hati yang sudah gelap boleh memberi sinar untuk perjuangan Islam kerana pembantu-pembantu agama Allah adalah dikalangan mereka hamba-hamba Allah yang terpilih. Sangat beruntung kepada hamba-hamba yang dipilih oleh Allah untuk membantu perjuangan Islam.





2 comments:

nur.arif said...

“Tak ada sesuatu yang lebih berat dalam timbangan seorang mu’minin di hari kiamat daripada husnul khulq (akhlaq)” [H.R At Tirmidzi]

Mujahideen said...

syuran kathir atas peringatan mujahidah....

Mahasiswa Pendidik Pencetus Revolusi

Mahasiswa Pendidik Pencetus Revolusi

Dulu, Kini dan Selamanya...

Dulu, Kini dan Selamanya...

### salam ukhwah ###....

My Photo
Mujahideen
Dilahirkan pada 30 Ogos 1984, anak ke 2 dr 6 adik bradik. sekarang menuntut di Universiti Pentarbiyahan Syuhada' Islam,program pendidikan moral. erm...stakat tu je kot :-) "kadangkala kite perlu menangis supaya kite sedar hidup ini bukan sekadar utk ketawa, namun, kite juga perlu ketawa, supaya kite sedar betapa bernilainya setitis air mata...."
View my complete profile

MUTIARA KATA

Menurut perspektif Islam, wanita adalah pelengkap kepada lelaki, sekali gus memelihara keseimbangan ciptaan Allah s.w.t. Malah Rasulullah s.a.w memartabatkan kaum wanita pada kaca mata Islam sebagai perhiasan dunia yang paling indah dan unik. Ini sebagaimana sabda Baginda bermaksud: "Dunia ini penuh perhiasan dan perhiasan yang paling indah ialah wanita yang solehah." - (Riwayat Muslim)

bicara siswa

Followers

Nasyid FM

Template by - Abdul Munir - 2008 - layout4all